måndag 27 oktober 2008

Silverhjärtan

Okej det är bara att erkänna, jag är helt såld på hjärtan. Har olika typer av hjärtan överallt här hemma och när jag inte vet vad jag ska skapa så blir det hjärtan.

Dock så är jag inget fan av perfekta hjärtan. Jag vill att det ska synas att de är gjorda för hand och inte är någon massproduktion där allt ser likadant ut. Så mina hjärtan varierar i både form och storlek. Alla är i finsilver 999. De är också gjorda med mycket kärlek.



Ett hjärta på 2,5cm med ett minihjärta ovanpå. Hjärtat är oxiderat och efteråt har jag slipat det lilla hjärtat så att det är i silverfärg och det stora går i bronsfärg. Det stora hjärtat har även fått lite struktur. Går att få både oxiderat och i "vanlig" silverfärg.





Ett helt slätt hjärta, 3cm, och ett med KÄRLEK på, 2cm. Går att få med valfritt ord, skrivet antingen på längden eller höjden.




Ett litet experiment. Jag ville oxidera dem, men inte så att de blev svarta. Jag tog upp dem i precis rätt tid och resultatet blev två hjärtan med lite metallic yta. Det ena går i vinrött/lila och det andra i blågrönt. Helt olika trots att jag la i och tog up dem samtidigt. De glittrar lite extra då jag har putsat upp silvret som jag strött ovanpå.




Pris: från 150kr beroende på storlek och text.

1 kommentar:

Gisan sa...

Jag vet varför du tycker så mycket om hjärtan. Det är för att du har ett så stort hjärta! Kramar...