tisdag 11 november 2008

Sterlingsilver

Det är visst inte så lätt att lägga upp bilder när kameran inte fungerar... Men nu kommer det bilder på en del av det jag skapade på kursen i helgen.

En kurs som för övrigt var mycket rolig! Vår lärare, Charlotte Franck, var otroligt inspirerande och jag ska boka in så många kurser jag kan för henne under våren!!




Var från början tänkt som en affirmationsring, men jag kunde inte komma på något budskap att skriva på den så istället ruffade jag till ytan så det blev lite liv i den. 2,5cm i diameter och 1,5mm tjock.





Ett mandelformat hänge med text på. Min egen lilla lyckoamulett:) Som ni ser så har jag inte hunnit polera den ännu... 2cm lång och 2mm tjock.









Denna sköldpadda/sol eller vad man ska kalla den är gjord av alla silverrester jag hade. Jag smälte ner silvret och då kom denna figur fram. Ca 4cm lång.




Allt här ovan är gjorda i sterlingsilver 925 och är i privat ägo. Liknande smycken kan dock göras på beställning.

1 kommentar:

Gisan sa...

Jag kan bara tänka mig hur underbart det har varit i helgen :-) Kramar...