torsdag 17 april 2008

Coiling

Jag var ju på kurs med den fantastiska Susanna som lärde ut grunderna i Coiling. Det var så otroligt roligt, men ändå har det inte blivit så mycket coilande här hemma. Kanske för att det tar otroligt mycket tid och är ett riktigt pilljobb... Tråden som ni ser på bilderna viras runt, runt för hand och ja, det tar sin tid. Man kan använda antingen metalltråd eller silvertråd beroende på tycke och smak, och priset givetvis.

Bilderna ni ser här är mitt första coilade armband och jag använder det jätteofta. Det ligger verkligen fint på armen och har en lyxig känsla. I love!!!







Nu har jag fått en beställning på ett sånt här armband fast med gröna pärlor. Jag har letat och letat efter de perfekta pärlorna och nu har jag hittat dem så jag sätter igång. Kunden vill ha det i äkta silver så nu blir jag prövad på riktigt. Ska bli himla kul att göra och jag kommer att uppdatera er om hur det går för mig.


Priser för coilade armband beror på material och storlek men ligger runt 600kr för metalltråd och 850kr för äkta silver. Det görs helt efter ditt handledsmått för perfekt passform.

9 kommentarer:

S o F sa...

Men du - vilket jobb det ser ut att vara.

Vackert!

Anonym sa...

Wow! Helt underbart!

Maria sa...

S o F- Ja många timmar tog det... men det var det värt:)

Nina- Tack, kul att jag inte är ensam om att gilla det.

Gisan sa...

Fantastiskt vackert! Du är så talangfull! Jag blir mycket mycket imponerad. Kramar...

Maria sa...

Gisan- Tack vännen!!!! KRAM

Anna-Karin sa...

Maria, du gör såå fina smycken! Roligt att du tar fram din kreativa , skapande sida ! Så snygga! KRAM

Maria sa...

Anna-Karin- Tack för allt beröm:) Kram

Anonym sa...

det armbandet var riktigt snygg....roligt att vara så duktig:)

kramar

Maria sa...

Leia- Tusen tack!! Gillar det som sagt väldigt mycket själv också... KRAM