måndag 28 april 2008

Nycoilat!

Hela helgen har jag varit på kurs i coiling och det var så himla kul. Bra lärare och härliga kurskamrater blev till en perfekt mix. Det är så kul att träffa likasinnade:) Här kommer ett par bilder på mina senaste coilade verk.
















Grönt armband i äkta silver. Ska träffa kunden och lämna det till henne imorgon och jag hoppas att hon blir nöjd. Jag själv är otroligt nöjd och vill ha ett likadant själv!













De gröna pärlorna är kristallslipade glaspärlor och sen har jag använt 2, 3 och 4mm silverpärlor samt pärlhattar som dekoration. Låset är ett togglelås.


Den här ringen gjorde jag på kursen igår. Förarbetet var det som tog längst tid som vanligt. Att göra formen och få exakt rätt storlek så att den passar just mitt finger. Gillar den mycket även om sötvattenspärlorna kanske inte riktigt är i min färg.






Lördagens hänge är jag inte klar med så bild på det kommer senare.

8 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååååååååååå... gissa om jag är sugen på ett coilat armband!

Soderbona sa...

Man får inte svära, men jäklarrr vad läckert! Jag vill ha båda två. :D

S o F sa...

När man klickar på bilderna så ser man hur himla massa pill och jobb det måste vara att göra dessa smycken.

Men så blir de också urtjusiga!

Kram!

Maria sa...

Nina- Jag förstår suget:)

Söderböna- Det armbandet skulle passa perfekt till ditt nya gröna halsband hihi:)

S o F- Haha, ser ju att bilderna är enorma och att man verkligen ser varenda liten detalj, och ja det är ett himla pill men åh så kul:)

Gisan sa...

Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag kan inte med ord beskriva hur imponerad jag är. Kramar...

Gisan sa...

Nu har jag varit inne här minst tjugo gånger och tittat på de här vackra smyckena. Vilket hantverk! Du är verkligen duktig! Kramar...

Maria sa...

Gisan- Tack för dina fina ord, jag suger åt mig berömmet:) KRAM

Soderbona sa...

En beställning coming up! :)