torsdag 7 augusti 2008

Mer coiling

Jag coilar tyvärr inte så ofta som jag skulle önska och när jag ser resultatet så förstår jag inte varför. Det blir ju så läckert!



Detta vita armband är gjort på beställning och ska vara till en 20-års present och jag hoppas verkligen att hon kommer att gilla det.






De vita pärlorna är stora glaspärlor i två olika former och alla andra pärlor samt tråd är i äkta silver.





Pris: 850kr

Just det, det tar ca 10 timmar att göra ett sånt här armband så det är kanske en förklaring till varför jag inte coilar så ofta...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Superläckert! Det där vill jag lära mig!
Använder du silver även här?/ Emma

Gisan sa...

Jag bara måste leta upp en coilingkurs! Kramar...

Maria sa...

Emma- Tack! Det är verkligeen kul att coila så titta på www.suzyq.se och se om hon har kurs där du bor. I Stockholm har Sirlig jättebra coilingkurser.

Jag har använt mig av äkta silver,men givetvis kan man använda silverpläterad tråd också. Till detta har det gått åt ca 1,5m av 0,6mm tråd och 5m av 0,4 mm tråd samt 65 pärlor i 2-4mm storlek. Ett riktigt pyssligt arbete:)

Gisan- Kom upp hit och bo hos mig så går vi tillsammans!!! Kram

Anonym sa...

åhh tck för tipset :D

Anonym sa...

åh va positivt det lät, nu blev jag glad haha =D
okej jag ska göra det, det är så himla mysigt med hemmagjorda grejer, då vet man ju att det är unikt =)

messini design sa...

Underbart snyggt! Jag skulle också vilja prova på, men jag börjar nog med ett hänge...:)