söndag 17 augusti 2008

Pärlhalsband

Trots ett gigantiskt lager av sötvattenspärlor här hemma så har jag bara skapat ett fåtal smycken med pärlorna. Men efter att ha sett så många fina pärlhalsband på sistone så infann sig inspirationen idag:)

Från början så slutade halsbandet vid låset med mannen här hemma tyckte att det inte var lika teatraliskt(!?) som mina andra smycken så blev det ett litet "hänge" med och oj så mycket snyggare halsbandet blev. Tur att jag har min man som smakråd!



Först blev det ett halsband med pärlor som är i två olika silvertoner, ljus och mörk. Längden är 57 cm och låset i form av en blomma. Min tanke var att ha låset fram, men har man kort hår eller håret uppsatt så är det snyggt att ha låset baktill också.

De kanske ser lite "platta" ut på bilderna, men så snygga de är när man får på dem!






Eftersom jag är väldigt förtjust i rosa så blev det så klart även ett med rosa och vita sötvattenspärlor. Längden är även här 57 cm och med ett lövformat lås. Storleken på pärlorna är 4x7mm.




Pris: 350kr


Jag kommer definitivt att skapa fler pärlsmycken inom kort, ska bara tänka ut lite fler modeller först för man kan ju inte göra likadana hela tiden... För att se dem i större storlek så är det bara att klicka på bilderna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med ett gigantiskt lager sötisar! Har du något bra tips på inköpsställe? Jag tycker att de flesta shoppar har lite glest utbud... /Emma

Maria sa...

Emma- Jag handlar helst direkt över disk så att man får se kvaliteten på pärlorna. De webshopar jag har bra erfarenhet av är Ljuva Ting, Sirlig och Pärlgrossisten. Lycka till!

Gisan sa...

;-) Sötvattenspärlor från Kina funkar också. Kramar...

Maria sa...

Gisan- Ja det är ju bäst såklart:) De vita kommer därifrån! KRAM